tirsdag den 26. juni 2012

Angkor og min store søn

I går morges tog vi en tidlig start og var ved morgenbuffen, da de åbnede kl 6. Jeg er med på at Bangkok er en stor by, men trafikken er simpelt hen forfærdelig, og larmen...!!! Så selvom vi sikkert sagtens kunne have fundet på noget at lave i flere dage, var det superlækkert at slippe ud. Vi nåede en minibus fra Victory Monument (Totalt forfærdeligt sted - med monument i midten, kæmpe rundkørsel, højbanen hen over det hele og fodgængerne på en gangbro lige det allermest larmende sted) kl 7. Vi var faktisk de eneste der var med, så Juls sov hele vejen hen over tre sæder og A hyggede sig med at se film. Super nem tur. Vi kom til grænsen ved 10-10.20 tiden og det gik nemt med at komme over på trods at vi forventede det værste - der stod noget om Scam-central i guidebogen.
På den modsatte side blev vi scammet fordi der var en gratis bus til en busterminal. Det var ganske rigtigt en busterminal - med arrangerede priser. Vi havde læst i guidebogen at en taxa til Siem Reap skulle koste ca. 25 USD. På terminalen var fixed price rate 48 USD. Det viste sig så at det ikke var mere fixed price and at den var til forhandling og vi endte med at betale 30 - det håber vi så var fair.
I Siem Reap blev vi losset over i en Tuk-tuk med bagage und alles og fik at vide af vores nye "guide" at vores hotel og var lukket og slukket og han kendte liiiige noget bedre. Ja, ja...
Vi fik ham rystet af og fandt et hotel, som var fint og ren't, men der er ingen pool. A var lige ved at nedlægge veto, men vi overvejer at trække ham i lommepenge for poolen, hvis han bruger sin vetoret.

Efter frokost tog vi ud til Angkor Wat. Og igen i morges kl 5.30 for at se solopgangen. I skal ikke snydes for vores billeder selvom I har set dem før. Altså ikke vores, men billeder af Angkor.
Og så til det om den store søn: Han er bare blevet SÅ stor - selvom man bliver kørt i Tuktuk er der ret langt at gå fra parkeringspladserne til templerne, men han har gået rundt og set dem alle - fra kl. 5 i morges til kl. 13.30, da vi tog tilbage. Uden brok - faktisk synes han det er spændende. Jeg er målløs og det sidste har han i hvert fald ikke fra mig, jeg tror jeg hadede at tage på sightseeing af et godt hjerte indtil jeg var 17 år - måske ældre. Men de har bare hygget sig og leget Indiana Jones og grinet og sunget frugtsangen hele dagen.
Skørt.







PS. Ja, vi har taget mange billeder, men der er faktisk flest asiatiske turister her, og det har næsten været overvældende hvor mange billeder de har taget af Juls og nogle også af A. Juls og A har lidt svært ved at forstå det, men jeg håber ikke de ender med at blive alt for narciscistiske - Juls kunne godt have hang til det. Jeg spurgte om hun vidste hvorfor de tog billeder af hende og hun svarede: Fordi jeg har sådan noget smukt lyst hår! 

1 kommentar:

  1. Flotte billeder fra Angkor Wat med søde mennesker på, som vi kender. Og teksten er sjov og underfundig

    John

    SvarSlet